Mağaza Dekorasyonu Ve Satışı Etkileyen Faktörler
Mağaza Dekorasyonu Ve Satışı Etkileyen Faktörler
Mağaza dekorasyonu raf sistemi ile yeni sezon ürünlerini ön plana çıkarmak haricinde satışları artırmak amaçlı kullanılabilse mağaza sahiplerinin de yüzleri gülerdi. Mağazadaki misafirleri daha iyi hissettirecek güzel vakit geçirmelerini sağlayacak ve daha sonra tekrardan alışveriş yapmalarını sağlayacak bir ortam hazırlamak günümüzün en önem verilen konularındandır iç mimarlar mağaza sahipleri ve pazarlamacılar için . bu detaylardan yola çıkarak kendi içinde derlediğimiz mağaza dekorasyonu nasıl olmalı ? nasıl olursa satışı etkiler? Satış odaklı mağaza dekorasyonu hakkında incelikler gibi soruların cevaplarını bu yazıda derledik
İşte ürün satışını etkileyen iyi bir mağaza dekorasyonu nasıl olmalı sorusunun cevabı.
1-MÜŞTERİLERİNİZE EN ŞIK ÜRÜNLERİNİZLE MERHABA DİYEBİLİRSİNİZ
Ürünü ortaya çıkaran mağaza dekorları mağazadan içeriye girer girmez albenisi bol ilk dikkat çeken tasarımlardır. Müşterinin ilk izlenimi çok önemlidir o yüzden giriş dekor/tasarımı çok önemlidir ve çok dikkatle seçmenizi öneririz. Gelen bir müşterinin mağaza tabelası mağaza vitrini ve daha sonrada girişteki ambiansı göreceği için tasarımlar çok canlı ve ilgi çekici olmalıdır. Vitrin kısımlarına o zamana uygun şekilde yapılandırmak en doğru olandır. Zamandan kasıtta burada örnek; anneler günü ise ve siz annelere hediye alınabilecek türde bir şey satıyor iseniz vitrininizi o gün ona göre dekor etmeniz gerekmektedir. Mağaza girişi kısmında müşterileri ilk karşılayan ürünler genelde en çok satmak istediğiniz ürünlerdir. Tabiri caizse bunlar müşterilerin gözüne sokmak istediğimiz ürünlerdir. Ve mağazanızı dizayn ettikten sonra dikkat edilmesi gereken giriş kısmının ve mağaza içerisindeki geçirilen vakitte insanların kendilerini rahat ve ferah hissetmeleri gerekmektedir. Bu yüzden mağaza girişlerinin ve mağaza içerisindeki koridorların ferah olması gerek .
2-GİRİŞTE SAĞ KISIM ÇOK ÖNEMLİ
Satış odaklı mağaza tasarımında sağ kısım çok önemlidir insan doğasında yer alan sağ el ile tokalaşmak sağ adım ile yürümeye başlamak ilk sağına bakmak gibi sağ tarafa eğilimlidir genellikle. Dergilerde reklam alanlarının da sağ kısımda olması gibi o yüzden satmak istediğiniz ürünleri sağ kısma koymanızda fayda var. Mağazadan içeriye giren müşterinin ilk gözüne çarpan şey bu olacaktır.
3-İÇ MEKAN GÖRSELLER VE DEKORATİF ÜRÜNLER(AKSESUARLAR)
İç mekan dizaynarında logonuz girişiniz ve vitrininiz yeterli olmayabilir. Mağazanızın daha dekoratif gözükmesi için ince detaylar konumlandırmayı unutmayın ölü köşeler ve tarafları mutlaka vardır mağazalarınızın bu alanları orta boy aksesuarlarla süsleyebilirsiniz. Bu aksesuarlar hem mağazanızdaki boşlukları doldurup çirkin görüntüyü kapatıcak hem de mağazanıza daha güzel deha ferah bir hava katıcakdır. Bu konu ile alakalı pinterest kanalından dünyaca ünlü mağazaların dekorlarını inceleyebilir size uygun olanı kullanabilirsiniz.
4-IŞIKLANDIRMA
Işıklandırma mağazaların olmassa olmazıdır doğru ışığı yakalamak bulmakta bir o kadar zor bir iştir bunun için birkaç deneme yapabilirsiniz bu konuda en iyi sonucu almak için bir iç mimar ile çalışılabilir. Bu mimar hem fazla ürün satın almamıza engel olur hem de daha sonra aldıklarımızın çöp olmasının önüne geçmiş oluruz mağazalarda genelde vitrin ışıklandırması hariç üç farklı ışıklandırma bulunur
- a-Ambiyans aydınlatması denilen genel aydınlatma ile tavan aydınlatması diye geçen ışıklandırmalar.
- b-Mağaza girişi, kasa, soyunma kabini ve müşteri hizmetleri bölümü gibi yerleri kapsayan görevsel ve bölgesel aydınlatmalar.
- c-Mağaza ürünlerine vurgu yapan ürün aydınlatmaları.
Bunların yanında dekoratif aydınlatmalarda mevcuttur yani ışık anlamında bir katkı sağlamayan fakta hoş gözüken türde aydınlatmalar
Daha önce hepimizde olmuştur mağazada beğendiğiniz bir ürünü daha sonra giydiğinizde aynı kalitede ve güzellikte üstünüzde durmamasıdır. Işıklar öyle güzel ayarlanmalı ve dekore edilmeli ki özellikle kabinler insanların giydikleri yakışmalı tabiri caizse
5- YÜRÜME ALANI OLMASINA ÖZEN GÖSTERİN
Mağaza tasarımı ve aksesuar dizilimi incelik isteyen ve özen gösterilmesi gereken bir iştir o yüzden mağaza içerisinde müşteriye rahat gezinme imkanı tanıyın müşterinin yürüyeceği güzergahı boş bırakmaya çalışın müşteri koridorda yürürken sağa sola çarpmadan yürümesini sağlayın fakat bu aşamada ince bir detay var müşterinin direkt yürüyüp gitmesini engelleyin aralara kupon ürünlerinizi sergileyin ve müşterilere hem rahat bir dolaşım hem de keyifli bir alışveriş sunabilirsiniz
6-HAVALANDIRMA VE KOKU
Sağlıklı bir şekilde ürün sergilemek içi tozun bakterilerin ve kötü kokunun ortamdan uzak olması gerekmektedir kötü kokudan uzak olması diyoruz fakat bu çok ağır parfüm kokularının da iyi olacağı anlamına gelmiyor. Ama illa parfüm lsun derseniz daha hafif insanları rahatsız etmeyecek kokular tercih edebilirsiniz ve sattınız malzeme dağcılık ve outdoor malzemeler ise yeşil bitki kokuları tercih edeblirsiniz .
7-MAĞAZANIZDA ZAMAN GEÇİRMELERİNİ SAĞLAYIN
Mağaza dekorlarını hem mağazaya estetik katması için hem de müşterilerin mağazada çok vakit geçirmesini sağlamak için kullanabiliriz örneğin elma şeklinde veya armut şeklinde bir koltuk hem çok şık bir görüntü sağlarken hemde müşteriye iyi vakit geçirmesini sağlar insanlar genel olarak dışarıya çıktıklarında oturup birkaç dakika soluklanacak şekilde dekor edilmiş mağazalara daha eğilimlidirler
Kısacası Küçük Gözüken Her Detay Aslında Önemlidir O Küçük Detayların Tamamı Birleştiğinde Ortaya Bir Başarıyı Çıkıyor
**Başarı İçin Detaycı Olun**